8 Nisan 2008 Salı

Centos' a Dimdim Kurulumu

Vidyokonferans yazılımı için Dimdim' i inceleyeceğimizi söylemiştim ve ilk olarak bilgi işlemdeki bir makinaya Dimdim' i kuralım dedik. Çok nazlı bir yazılım; ilk olarak Centos sürümünü kontrol ediyor, ondan sonra /usr de yeterli yer yok diye bir yazı geliyor (ne kadar yerin olursa olsun bu hata hic sekmeden karsınıza çıkar), bir de bizde ek olarak lighttp paketinde problem çıkardı ve defalarca yeniden centos ve Dimdim kurulumuyla uğraştık. Bahsetmis oldugum problemleri aşmak için /usr/local/dimdiminstalltemp/dimdim..online.run ve /usr/local/dimdiminstalltemp/scripts/dimdim..pl dosyalarında değişiklikler yapmak gerekiyor. centos sürümü için sürüm no' sunun sorgulandığı yeri commentout yapabilirsiniz. "/usr ' de yeterli yer yok" dediği kısmı ise aynı sekilde belli satırları commentout yaparak aşabilirsiniz (sourceforge.net' de dimdim forumunda hatalardan bir hayli bahsedilmiş).
Neyse sonunda Dimdim' i kurduk ve denemeler yapalım dedik. Görüntü konusunda bir problem yok, ancak ses iletimi çok kötü, hiç anlaşılmıyor ve bayağı geç geliyor. Bağlantı konusunda olur olmaz zamanlarda problem çıkarması da tuzu biberi oldu ve Openmeetings' i incelemeye karar verdik. Dimdim' in tamamen açık kaynak olmadığı zaten çok açık :) Ayrıca kodu da çok karmaşık. Baştan beri ben Openmeetings' le ilgilenmiştim, ama red5' in source koddan kurulması sırasında sorun çıkmıştı. Java' da yazılmış, işletim sistemi konusunda bir sınırlama yok. Bu arada Dimdim i.e. çalışmıyor(Bunda ticari bir amaç güdüldüğünü düşünüyorum)

Hiç yorum yok: