2 Nisan 2008 Çarşamba

Mevcut Vidyokonferans Yazılımlarına Bakış

Üzerinde duracağımız ve kodunu incelemeye başlayacağımız vidyokonferans yazılımını belirlemek için, mevcut vidyokonferans yazılımlarında biraz araştırma yaptık. Hangi programlama dillerini ve teknolojilerini kullanacağı hakkında bilgi sahibi olduk.
Bazı Vidyokonferans Yazılımları :
- Microsoft Netmeeting*
- Camfrog*
(* Bu iki yazılım açık kaynak kodlu değil !)
- Dimdim (Açık kaynak kodlu)
- Openmeetings (Açık kaynak kodlu)
vs.
Bu yazılımlar içerisinden elbette ilk 2 seçeneği araştırmaya bile kalkışmadık.
Dimdim'de kullanılan programlama dilleri : ActionScript, C++, Java, JavaScript
ActionScript :ActionScript, Flash geliştiricilerinin sunum seviyesi mantığını tasarlamak için kullandıkları bir betik dilidir.
Openmeetings'de kullanılan programlama dilleri : Java

- Her iki yazılımda tarayıcıda çalışıyor
- Dimdim, linux türevi işletim sistemlerinden Centos 4.5 de çalışıyor.
- Open meetings veritabanı olarak mysql ve postgresql seçeneklerine sahip. Flash sunucusu olarak Red5 kullanıyor.

Bu iki yazılım içerisinden Dimdim'in kodunu incelemeye karar verdik. Openmeetings'e göre daha sağlam adımlarla geliştiriliyormuş gibi görünüyor. Zaten hemen hemen hepsinde kullanılan teknolojiler az çok aynıdır diye düşündük.

Hiç yorum yok: